α) Το μπάζωμα του χώρου του δυστυχήματος. Εξαφάνισε πάρα πολλά αποδεικτικά στοιχεία που θα αποδείκνυαν πλήρως την αιτία της πυρκαγιάς, ακόμη και τον χώρο στον οποίο θα βρισκόταν το παράνομο φορτίο, εάν υπήρχε παράνομο φορτίο. Οι δικαιολογίες είτε ανύπαρκτες ("για καλό σκοπό", μας είπε ο πρωθυπουργός - ποιον άραγε;), είτε αυταπόδεικτα ψευδείς ("για να σταθούν οι γερανοί που θα απομάκρυναν τα βαγόνια", που αποδεικνύονται ψευδείς από το πλήθος των ρεπορτάζ της ημέρας που έδειχναν τους γερανούς να στέκονται εκεί και να απομακρύνουν βαγόνια χωρίς κανένα μπάζωμα από την επομένη το πρωί).
β) Η μη διενέργεια τοξικολογικών και βιοχημικών εξετάσεων. Είναι απολύτως πρωτοφανές στη σημερινή εποχή, να έχουμε 27 νεκρούς σε ανάκριση τέτοιας εκτάσεως δυστυχήματος, με αιτία θανάτου "απανθράκωση", και να μην έχουν γίνει τοξικολογικές και βιοχημικές εξετάσεις για τους νεκρούς αυτούς. Για το συγκεκριμένο ζήτημα δεν υπήρξε μάλιστα η παραμικρή δικαιολογία.
γ) Η καταστροφή του βιολογικού υλικού των θυμάτων πριν παραδοθούν στους συγγενείς τους οι ιατροδικαστικές εκθέσεις, από τις οποίες προέκυπτε ότι δεν είχαν γίνει τοξικολογικές και βιοχημικές εξετάσεις στους απανθρακωμένους νεκρούς (οπότε οι συγγενείς θα ζητούσαν τη διενέργεια τοξικολογικών εξετάσεων στο βιολογικό υλικό των απανθρακωμένων νεκρών). Η δικαιολογία ήταν ότι χρησιμοποιήθηκε (σε τέτοιας εκτάσεως εγκληματολογική διερεύνηση!) το πρωτόκολλο καταστροφής βιολογικού υλικού που χρησιμοποιείται στα ιδιωτικά μικροβιολογικά εργαστήρια για τις καθημερινές μας ιατρικές εξετάσεις! Αν μάλιστα ισχύει ότι οι ιατροδικαστικές εκθέσεις ξεκίνησαν να παραδίδονται στους συγγενείς λίγες ώρες μετά την ανακριτική διαταγή καταστροφής του βιολογικού υλικού, προκύπτουν σοβαρότατες υπόνοιες δόλιας τέτοιας διαταγής.
δ) Η "εξαφάνιση" των βίντεο διέλευσης της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Επ' αυτού δόθηκε αρχικά η εξήγηση ότι τα βίντεο "επανεγγράφηκαν" δήθεν φυσιολογικά στη διάρκεια των ημερών. Η δικαιολογία αυτή είναι από μόνη της εξαιρετικά ύποπτη, καθότι αν δεν κρατηθούν τα συγκεκριμένα βίντεο, γιατί τέλος πάντων γίνεται η βιντεοσκόπηση. Καθίσταται ακόμη πιο ύποπτη μετά την "αιφνίδια" ανεύρεση των περίφημων τριών βίντεο, μια περίπου εβδομάδα μετά που το "ευχήθηκε" ο πρωθυπουργός να βρεθούν. Και εντελώς ύποπτη, εάν πιστέψουμε τον πραγματογνώμονα των συγγενών, που διεπίστωσε ότι η εγκληματολογική έκθεση της ΕΛ.ΑΣ. για τη γνησιότητα των τριών βίντεο πιστοποιούσε σε παράρτημα ότι ΔΙΑΓΡΑΦΗΚΑΝ και δεν επανενεγράφησαν δήθεν "φυσιολογικά" άνω των 600 βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Η μόνη αντίδραση του κυβερνητικού μηχανισμού στο εύρημα αυτό, ήταν να λοιδορούν νυχθημερόν τον συγκεκριμένο πραγματογνώμονα, χωρίς να προσάψουν το παραμικρό επί της ουσίας του ευρήματός του.
ε) Η ανεπαρκέσετατη διερεύνηση της τεχνικής-χημικής φύσης της πυρόσφαιρας. Εδώ είναι χαρακτηριστικότερη όλων, η προφανής τεχνική αναξιοπιστία του πορίσματος Καρώνη, το οποίο βρήκε κάπου κάποια δημοσίευση του έτους 1976 ότι μπορούν να αναφλεγούν τα έλαια σιλικόνης, χωρίς να κάνει την παραμικρή αναγωγή των συμπερασμάτων εκείνων στις σημερινές (διαφορετικές) προδιαγραφές των ελαίων σιλικόνης, χωρίς να ασχοληθεί με κανένα από τα ευρήματα του πεδίου και αν ταιριάζουν με τις προϋποθέσεις ανάφλεξης των ελαίων σιλικόνης, και απορρίπτονας εντέλει την εκδοχή του παράνομου φορτίου μόνον επί τη βάσει... των τριών βίντεο! Που βρέθηκαν, μόνον αυτά, δύο χρόνια μετά, με πλήθος σοβαρών αστερίσκων ως προς τη γνησιότητά τους από τον πραγματογνώμονα των συγγενών, ως προς τα ευρήματα του οποίου ο κυβερνητικός μηχανισμός πάλι αντέδρασε αποκλειστικά με λοιδορίες κατά του προσώπου του, χωρίς την παραμικρή αντίκρουση επί της ουσίας. Κι όμως μια τέτοια έκθεση, που την περιμέναμε 14 μήνες για να μας πει ότι το παράνομο φορτίο απορρίπτεται ως εκδοχή λόγω των τριών βίντεο (που εμφανίστηκαν 10 μήνες μετά την εντολή για την έκθεση - δηλαδή αν δεν υπήρχαν, δεν θα έλεγε τίποτε τεχνικό για αυτη την εκδοχή), που δεν περιέχει την παραμικρή τεχνική αξιολόγηση της εκδοχής του παράνομου φορτίου, εμφανίστηκε στον φιλοκυβερνητικό τύπο ως "επιβεβαίωση ότι το παράνομο φορτίο είναι θεωρία συνωμοσίας".
Έτσι, φθάσαμε στο σημείο να έχουν απανθρακωθεί 27 νέοι άνθρωποι σε ένα τέτοιο δυστύχημα και να μην υπάρχει σήμερα η παραμικρή κατηγορία στην εισαγγελική πρόταση για την παραπομπή κατηγορουμένων σε δίκη, για τις αιτίες της απανθράκωσης. Έχουμε ξαναγράψει ότι, ακόμη κι αν αιτία της απανθράκωσης ήταν τα έλαια σιλικόνης, θα έπρεπε να είχε προταθεί η παραπομπή όσων διαβεβαίωναν εσφαλμένα ότι τα έλαια σιλικόνης ήταν ("τάχα") άφλεκτα και ασφαλή για να μπουν μέσα στην ηλεκτράμαξα "δήθεν" για προστασία από πυρκαγιά.
Σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα, η κυβέρνηση και ο μηχανισμός που ανέλαβε τη συγκάλυψη (δικαστικός και επικοινωνιακός), ασχολήθηκαν σχεδόν αποκλειστικά με την πυρόσφαιρα και με το μπάζωμα, διότι ήταν αυτά που προξενούσαν δημοσιότητα, επειδή ήταν αδύνατον να αποκρυβούν από ένα σημείο και μετά. Οι τοξικολογικές εξετάσεις, η εξαφάνιση των βίντεο και η καταστροφή του βιολογικού υλικού δεν έτυχαν της δέουσας προσοχής από τον επικοινωνιακό μηχανισμό, διότι ήταν πιο δύσκολο να αναδειχθούν από τους συγγενείς, ήταν λιγότερο αυταπόδεικτο αυτό που συνέβαινε.
Κι όμως, τα πράγματα έφθασαν τελικά στο σημείο να μην υπάρχουν κατηγορίες για τη φωτιά, να μην υπάρχει τίποτε για τη φωτιά, να προτείνεται να μην γίνει καν δίκη για τη φωτιά, και συνεπώς να ξεγυμνώνονται με τη μία όλες οι τρομακτικές ανακριτικές παραλείψεις, που θα μπορούσαν και θα έπρεπε, σε συνθήκες κράτους δικαίου, να στείλουν τον κ. Μπακαΐμη με τη μία στο πειθαρχικό. Ο Άρειος Πάγος το έχει κάνει για πολύ λιγότερο σημαντικές αφορμές, ενίοτε και παράνομα, όμως εδώ, που έχουμε προφανή διάπραξη παρανομιών από τον Εφέτη Ανακριτή, δεν τρέχει τίποτε!
Αντιθέτως, μετρούμε τις εξής "προστατευτικές" των ανακριτικών ενεργειών πράξεις του Αρείου Πάγου:
1) Την "υπακοή" του Εισαγγελέως του Αρείου Πάγου, Ι. Ντογιάκου, στην πρωθυπουργική επιστολή της 7ης Μαρτίου 2023, να οριστεί εφέτης ανακριτής και να αντικατασταθεί η τακτική ανακρίτρια που είχε αρχικώς αναλάβει. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι η ανακρίτρια ζητούσε η ίδια την αντικατάστασή της και μάλιστα αυτή ήταν η αιτία που την προηγουμένη (6 Μαρτίου 2023) ζητούσε η Ολομέλεια των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος τον ορισμό Εφέτη Ανακριτή. Άρα όλα καλά; Όχι, διότι η βασική αιτία που ήθελε να αντικατασταθεί η τακτική (πρωτοδίκης) ανακρίτρια, ήταν ότι είχε γίνει το μπάζωμα ερήμην της, με τους συγγενείς ήδη να ωρύονται για αυτό. Και συνεπώς έβλεπε τον εαυτό της υπερβολικά αδύναμο να τα βγάλει πέρα σε μια υπόθεση τόσο "χοντρή", που την υπερέβαινε, είτε για να την ανακρίνει σωστά, είτε για να προβεί σε συγκάλυψη (θέλει και για τα δύο κότσια, διαφορετικού είδους κότσια είτε για τη σωστή ανάκριση, είτε για τη "σωστή" συγκάλυψη, αν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο, που αποδείχθηκε ότι δεν μπορεί). Προφανώς η δική της επιθυμία (και η ανακοίνωση της Ολομέλειας ΔΣΕ) δεν ήταν αρκετές για να θελήσουν οι εφέτες της Λάρισας την καυτή πατάτα, οπότε σου λέει ο Μητσοτάκη, ευκαιρία να στείλω επιστολή και να το ζητήσω εγώ. Αυτή είναι μια πτυχή του ορισμού του Εφέτη Ανακριτή που δεν έχει δει επαρκώς το φως της δημοσιότητας.
2) Στις 17 Μαρτίου 2025 κάποιοι συγγενείς κατέθεσαν προς την τότε Προϊσταμένη της Εισαγγελίας Εφετών, Σ. Αποστολάκη (ο γιος της οποίας είχε βρεθεί πρόσφατα νεκρός σε συνθήκες που έδειχναν πολύ πιθανή τη δολοφονία, όμως ο επικοινωνιακός μηχανισμός της κυβέρνησης βάλθηκε να πείσει κι εδώ ότι ήταν "θεωρία συνωμοσίας" η δολοφονία και "ψεκασμένοι" όσοι αναδείκνυαν δημοσίως γνωστά στοιχεία από την υπόθεση αυτή, που έδειχναν ότι η έρευνα ήταν τουλάχιστον πλημμελής) αίτημα να ενεργοποιηθεί και επίκουρος ανακριτής για την υπόθεση των Τεμπών. Την επομένη, 18 Μαρτίου 2025, η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου αφαιρεί (με άγνωστη νομική βάση!) την εποπτεία ΜΟΝΟΝ της υπόθεσης των Τεμπών από την κα. Αποστολάκη!
3) Την πρωτοφανή στα χρονικά παραγγελία έρευνας της Εισαγγελέως του Αρείου Πάγου Γ. Αδειλίνη, στις 7 Απριλίου 2025, κατά πραγματογνώμονα συγγενών σε ΑΝΟΙΚΤΗ δικαστικώς υπόθεση, διότι λέει παραπλανεί τη Δικαιοσύνη και την κοινή γνώμη. Με τη θεσμική ισχύ που έχει ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου στην Ελλάδα, είναι προφανές ότι οι πάντες ή σχεδόν οι πάντες "μαζεύονται". Πράγματι, η εκδοχή του παράνομου φορτίου άρχισε να προβάλλεται έκτοτε με λιγότερη ένταση από τους συγγενείς, ενώ δεν έλαβαν τη δέουσα δημοσιότητα και δεν έγιναν "ταληράκια" για να είναι γνωστές στον καθένα μας, οι καταρρίψεις του πορίσματος Καρώνη που δεν θα ήταν καθόλου δύσκολο να κάνουν οι χημικοί μηχανικοί - πραγματογνώμονες των συγγενών.
Οι οποίες συνοδεύονται από τις ακόλουθες κυβερνητικές ενέργειες παρέμβασης στη Δικαιοσύνη (συνεχίζουμε την αρίθμηση από την αμέσως προηγουμένη περίσταση):
4) Την απολύτως παράδοξη και πρωτοφανή πρωθυπουργική βιασύνη να αποδώσει το αίτιο της τραγωδίας αποκλειστικά σε "ανθρώπινο λάθος" από την πρώτη ημέρα. Ποτέ μα ποτέ δεν έχουμε ξαναδεί τέτοια βιασύνη των πολιτικών να προλάβουν την προανακριτική και δικαστική διερεύνηση. Και ποτέ μα ποτέ δεν θα μπορούσε κανείς να διανοηθεί, ότι μια τόσο "απρόσεκτη", για να το πούμε ευγενικά, δήλωση της κυβέρνησης, θα γινόταν από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, εκθέτοντας τον ίδιο στις συνέπειές της. Ήδη όμως η πρωθυπουργική δήλωση έδειχνε τον "δρόμο" για τη Δικαιοσύνη. Ήταν μια ξεκάθαρη, όσο και ξεδιάντροπη παρέμβαση στη Δικαιοσύνη. "Αυτό 'πρέπει' να βρείτε", ήταν σαν να τους έλεγε.
5) Την πρωθυπουργική βιασύνη να αποδώσει την πυρκαγιά και την πυρόσφαιρα των Τεμπών στα έλαια σιλικόνης, 20 ημέρες περίπου μετά την τραγωδία, με όλες τις ανακριτικές παραλείψεις που έχουν επισημανθεί παραπάνω. Η πρωθυπουργική βεβαιότητα δεν ήταν μόνον προσπάθεια να προκαταλάβει τη Δικαιοσύνη. Ήταν μια σαφέστατη παρέμβαση, για όσους (πολλούς) δικαστικούς έχουν ευήκοον ους στις επιθυμίες της εκτελεστικής εξουσίας.
6) Την κινητοποίηση ολόκληρου του επίσημου και κυρίως του ανεπίσημου επικοινωνιακού μηχανισμού της κυβέρνησης, προκειμένου να συκοφαντήσουν την εκδοχή του παράνομου φορτίου ως δήθεν "ψεκασμένες θεωρίες συνωμοσίας". Εντωμεταξύ, οι αγνοί και άδολοι κυβερνητικοί οπαδοί (υπάρχουν κάμποσοι τέτοιοι ακόμη) δεν έχουν πιθανώς ιδέα, ότι το μόνο έρεισμα της συκοφάντησης της εκδοχής του παράνομου φορτίου ως δήθεν "θεωρία συνωμοσίας" είναι τα... τρία βίντεο που βρέθηκαν με δύο χρόνια καθυστέρηση και που, για δες, μόνον αυτά διασώθηκαν από τα τουλάχιστον 600 άλλα, που διαγράφηκαν (και δεν επενενεγράφησαν έτσι απλά), χωρίς την παραμικρή δίωξη για τη διαγραφή. Ακόμη και οι διαπρεπείς διαδικτυακοί προπαγανδιστές της συκοφάντησης του παράνομου φορτίου, εάν εισέλθουν σε διάλογο (δεν εισέρχονται εύκολα σε διάλογο), το μόνο που έχουν να πουν είναι ότι δεν υπάρχει φυσική απόδειξη ύπαρξης του παράνομου φορτίου. Αυτό, με δεδομένα όσα περιγράφουμε παραπάνω από "α" έως "ε", είναι φανερό ότι αποτελεί δικαιολογία τουλάχιστον ανεπαρκή, για να μην πούμε όλως ύποπτη.
7) Τη δράση του υπουργού (ορθότερα ίσως: "επιτρόπου") Δικαιοσύνης, που σπεύδει σε πλείστες περιπτώσεις να προκαταλάβει τις ενέργειες της Δικαιοσύνης: Πότε και πώς θα πρέπει να κλείσει η ανάκριση, αν και με ποιο σκοπό θα γίνει εκταφή των νεκρών και λοιπά. Είναι τόσο συχνές οι παρεμβάσεις του υπουργού-επιτρόπου, που σκοπός τους ενδεχομένως να μην είναι μόνον η παρέμβαση καθαυτή, αλλά και ο μιθριδατισμός της κοινωνίας σε αυτές ως κάτι το δήθεν "φυσιολογικό": Σου λέει "υπουργός Δικαιοσύνης είναι, να μην έχει άποψη;". Όχι, να μην έχει άποψη. Δεν είναι υπουργός Δικαιοσύνης για να υποδεικνύει στη Δικαιοσύνη τι να κάνει και πώς να το κάνει! Είναι για να τους φτιάχνει κτίρια, να τους προσλαμβάνει προσωπικό, να τους αγοράζει υπολογιστές, εκτυπωτές και συστήματα πληροφορικής. Και για να προετοιμάζει τη νομοθέτηση για τους σημαντικούς γενικούς νόμους, ήτοι βασικούς κώδικες, δικονομίες και λοιπά. ΟΧΙ για να υποδεικνύει το πώς θα αποφασίζουν δικαστές και εισαγγελείς!
Έτσι λοιπόν, με όλα αυτά, η κυβέρνηση έφθασε στο σημείο να μοιρολογούν την κυβέρνηση δύο τουλάχιστον άρθρα των τελευταίων ημερών από φιλοκυβερνητικούς αρθρογράφους που διέπρεψαν στην προβολή της κυβερνητικής εκδοχής για τα Τέμπη: Ο μεν κ. Καμπουράκης (βλ. πρώτο σχόλιο) να διαπιστώνει ότι "η κυβέρνηση με τα Τέμπη παθαίνει κοκομπλόκο", η δε κα. Γιαννακά να διαπιστώνει ότι "Τέμπη, η κυβέρνηση δεν διαθέτει πλέον τις απαραίτητες αντοχές".
Γιατί αγαπητοί μου αρθρογράφοι; Μα διότι πλέον αυτά που μπορούσε να κάνει η κυβέρνηση για να συκοφαντήσει την εκδοχή του παράνομου φορτίου ως δήθεν "ψεκασμένη θεωρία συνωμοσίας" είναι φανερό ότι ΑΔΥΝΑΤΕΙ να τα επαναλάβει για να δικαιολογήσει το εξωφρενικό αποτέλεσμα στο οποίο έφθασε η ανακριτική διαδικασία: Να έχουμε 27 νεκρούς από ένα δυστύχημα με επίσημη αιτία θανάτου "απανθράκωση" και να μην υπάρχει ΚΑΜΙΑ προτεινόμενη κατηγορία στη δίκη που είναι να διεξαχθεί, σχετική με αυτή την αιτία θανάτου! Ούτε καν εξήγηση για το πώς απανθρακώθηκαν, έτσι ώστε να δικαιολογείται, έστω, η μη διατύπωση κατηγορίων σε κανέναν, μα σε ΚΑΝΕΝΑΝ, για αυτή την αιτία θανάτου.
Το πιο αστείο είναι ότι η ίδια η κα. Γιαννακά που σήμερα διαπιστώνει ότι η κυβέρνηση δεν έχει άλλες αντοχές (έχοντας ξεγυμνωθεί από την ίδια την πραγματικότητα), διαπίστωνε με ουδόλως αποκρυπτόμενη διάθεση πανηγυρισμού στις 17 Μαΐου 2025, ότι "Τα Τέμπη απέδειξαν ότι ο λαϊκισμός έχει κοντά ποδάρια." (βλ. τρίτο σχόλιο). Μα πώς γίνεται κυρία Γιαννακά μου, να μην έχει άλλες αντοχές η κυβέρνηση, αν ισχύουν όσα μας λέγατε τότε; Ξέρετε πώς γίνεται; Διότι δεν είναι ο "λαϊκισμός" που έχει κοντά ποδάρια, σύμφωνα με τη λαϊκή θυμοσοφία. Είναι το ΨΕΜΑ που έχει κοντά ποδάρια.
Και η σκληρή πραγματικότητα επέστρεψε δριμύτερη και αποδεικνύει ποιος έλεγε ψέματα και ποιος όχι.

