ΓΕΓΟΝΟΣ ΜΑΧΙΜΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ - Η ΔΥΝΑΜΗ ΑΠΟ ΜΕΡΑΚΙ ΨΥΧΙΣΜΟΥ - ΓΙΟΡΤΗ ΕΙΔΙΚΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΚΙΑΣ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ.
Από την πρόσκληση: «για να τιμήσουμε όλοι μαζί την προσπάθεια και το ταλέντο των παιδιών μας… η παρουσία σας θα είναι η δυνατή επιβράβευση για τα παιδιά μας…». Το Ειδικό Δημοτικό Συκιάς Ξυλοκάστρου, όπως κάθε χρόνο, προσκάλεσε στην καλοκαιρινή γιορτή του. Συμμετείχαν λίγοι. Ελάχιστοι από την Συκιά, που το χωριό έχει την τιμή να φιλοξενεί αυτό το εκπαιδευτήριο.
Κατά την έναρξη της γιορτής τιμήθηκε η Άννα Κοντονή για τις ενέργειες ίδρυσης του Σχολείου και τις συνεχούς ροής δωρεές της. Ο Διευθυντής και όλοι οι εκπαιδευτικοί αυτής της Εκπαιδευτικής Μονάδας στις ομιλίες και συμμετοχή τους στα δρώμενα επανέδειξαν την φροντίδα για τα παιδιά. Η θεματική της γιορτής δομήθηκε σε δύο παρουσιάσεις. Αφήγηση παραμυθιού από την Ηθοποιό - Σκηνοθέτη Πολυξένη Ορκοπούλου, ενώ η Ελένη Κορονιώτη επιμελήθηκε μικρό θεατρικό παραμύθι, που το παρουσίασαν τα παιδιά με τις δασκάλες τους. Όλο το γεγονός αποτέλεσε μια πολιτιστική πρόταση αξιών και σεβασμού στην παιδεία, στην διαφορετικότητα, στα παιδιά, στους εκπαιδευτικούς και γονείς.
Όπως και πέρυσι, η εκδήλωση διαφοροποιείται ως ανεπιτήδευτη, αντικαταναλωτική πρόταση. Στην περιοχή μας τα πολιτιστικά γεγονότα έχουν λάβει μορφή χορών, χορωδιών. Απουσιάζει η όποια εσωτερική πολιτιστική παραγωγή από τον Δήμο. Τα δε «ανώτερα» πολιτιστικά προϊόντα, ένα φεστιβάλ, έχει παραχωρηθεί σε ιδιώτες.
Το Ειδικό Δημοτικό αποτελεί στην ουσία το κεντρικό πολιτιστικό ίδρυμα του Δήμου. «Πολύ κοντά στο σπίτι του Σικελιανού, του κήρυκα της πολιτισμικής επιστροφής, το σχολείο αυτό, αυτό το μικρό οίκημα και προαύλιος χώρος, είναι ένας όμορφος πολιτιστικός -μορφωτικός- εκπαιδευτικός οργανισμός, διδακτικός για τους τοπικούς πολιτιστικούς συλλόγους, σχολικές θεσμικές δομές». Ευγενής προσδοκία να αποδεχθεί το κοινωνικό σώμα και η πολιτική την ιεράρχησή του στην δοσολογία αξιών.
« …στο σχολείο αυτό πνέει και η αύρα του ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ. Με την αγάπη και φροντίδα για την δουλειά του και τα παιδιά – παιδιά του. Με την προθυμία των πολλών τρόπων διδακτικής έκφρασης. Αυτοί που συνέβαλαν στην δημιουργία του Ειδικού Σχολείου Συκιάς έκαναν μεγάλο πολιτιστικό δώρο στην τοπική κοινωνία. Γιατί καινοτομία δεν είναι να εισάγεις νέες εφαρμογές σε κινητά ή ψηφιακές διευκολύνσεις. Πρώτη καινοτομία είναι η δημιουργία θεσμών Παιδείας, μόρφωσης, ψυχικής καλλιέργειας». (από το περυσινό κείμενο για την αντίστοιχη εκδήλωση που μπορείτε να δείτε εδώ: https://www.tinakanoume.gr/2024/06/blog-post_13.html
- ΣΥΣΧΕΤΙΣΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΕΙΡΟΝΑΚΤΙΚΩΝ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ).
Γρηγόρης Κλαδούχος – Ξυλόκαστρο 19 Ιουνίου 2025
Eleni V. Koronioti
Ανερχόμενος συντελεστής

ΓΡΗΓΟΡΗ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΠΟΥΔΑΙΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ. ΕΓΩ ΑΠΛΩΣ ΧΑΡΙΣΑ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΠΟΛΛΗ ΑΓΑΠΗ. ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΔΑΤΕ ΗΤΑΝ ΕΝΑΣ ΑΘΛΟΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ . ΟΛΩΝ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΕΤΡΟΛΟΓΟΥ. ΓΙΑΤΙ ΗΤΑΝ ΑΘΛΟΣ. ΚΑΙ ΜΑΣ ΣΥΓΚΙΝΗΣΑΝ ΤΟΣΟ. ΚΑΤ΄ ΕΜΕ ΘΑ ΈΠΡΕΠΕ ΝΑ ΓΥΡΙΣΤΕΙ ΕΝΑ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΒΕΣ. ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΕ ΠΟΣΗ ΑΓΑΠΗ,ΘΕΛΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΜΟΝΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΘΗΚΕ ΟΛΗ Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ...ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.ΕΚΕΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΨΥΧΗΣ. Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ κ. ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ ΜΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΟ ΕΡΓΟ.ΚΑΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΠΙΛΟΓΗ. ΕΓΩ ΑΠΛΩΣ ΕΓΡΑΨΑ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΕ ΠΟΛΛΗ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΓΩ. Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ ΠΗΡΕ ΖΩΗ ΑΠΟ ΤΗ ΧΑΡΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ . Ο ΟΥΡΑΝΟΣ ΕΣΤΑΖΕ ΟΠΩΣ ΕΙΔΑΤΕ ΑΓΑΠΗ. ΚΑΙ Η ΒΟΥΛΑ Η ΧΕΛΩΝΑ ΕΚΕΙ ΚΟΛΥΜΠΟΥΣΕ ΤΟΣΟ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ.ΕΥΧΟΜΑΙ ΟΣΟΙ ΒΡΕΘΗΚΑΜΕ ΕΚΕΙ ΦΕΥΓΟΝΤΑΣ ΝΑ ΠΗΡΑΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΧΟΥΦΤΑ ΜΑΣ ΛΙΓΗ. ΝΑ ΤΥΛΙΞΟΥΜΕ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΜΑΣ ,ΤΑ "ΠΡΕΠΕΙ" ΚΑΙ ΤΑ "ΘΕΛΩ" ΜΑΣ .Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΟΣ. ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ.
ΝΗ ΤΗΝ ΕΙΧΑΝ Η ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΟΣ
- Μου αρέσει!
- Απάντηση
- Τροποποιήθηκε
Γρηγόρης Κλαδούχος
Συντάκτης
Αγαπητή Ελένη, (Eleni V. Koronioti), στον κοινωνικό περίγυρο αλλά και στους τοπικούς θεσμούς οι αξιολογήσεις δεν περιλαμβάνουν ως προτεραιότητα την δημιουργία, την γνώση, την βοήθεια. Οι άνθρωποι έχουν αποδεχθεί ένα πρότυπο ζωής εγκλωβισμού στο εγώ και το δικό μου, την δουλειά μου. Αυτό δεν ισχύει για τους εκπαιδευτικούς του Ειδικού Δημοτικού, που υπερβαίνουν την μισθοφορική αντίληψη του δημοσίου υπαλλήλου. Έχουμε πληθωρισμό τυπικών εκδηλώσεων στον Δήμο, που τις ονομάζουν πολιτιστικές, που είτε είναι έξω από κοινωνικά άμεσα ζητήματα, είτε είναι διασκέδαση. Ενώ θεωρούμε ότι είμαστε πολιτισμένοι, δεν υπάρχουν θεσμοί, που να κινήσουν την πολιτισμική ενέργεια, να αποδώσουν ταυτότητα, αναγνωρισιμότητα στην περιοχή. Ό,τι συμβαίνει είναι αυτό που ξανασυμβαίνει, με εξαίρεση ελάχιστα παραδείγματα. Και κάθετι που αρνείται αυτή την κατάσταση υποχώρησης αξιών, πρέπει να το προβάλλουμε ως ένα μικρό ανάχωμα, έστω και με δυο λέξεις, μια συνομιλία λίγων που δεν θέλουν να σιωπούν.
Όσο για το παραδοτέο αυτής της γιορτής του Ειδικού Δημοτικού πιστεύω ότι πέρα από το ευχαριστώ στους συντελεστές, ήταν μια συνάντηση βιωματικών στιγμών σε μια προσπάθεια καλλιτεχνικής τους οργάνωσης.
2'%3E%3Cpath d='M15.9963 8c0 4.4179-3.5811 7.9993-7.9986 7.9993-4.4176 0-7.9987-3.5814-7.9987-7.9992 0-4.4179 3.5811-7.9992 7.9987-7.9992 4.4175 0 7.9986 3.5813 7.9986 7.9992Z' fill='url(%23paint0_linear_15251_63610)'/%3E%3Cpath d='M15.9973 7.9992c0 4.4178-3.5811 7.9992-7.9987 7.9992C3.5811 15.9984 0 12.417 0 7.9992S3.5811 0 7.9986 0c4.4176 0 7.9987 3.5814 7.9987 7.9992Z' fill='url(%23paint1_radial_15251_63610)'/%3E%3Cpath d='M7.9996 5.9081c-.3528-.8845-1.1936-1.507-2.1748-1.507-1.4323 0-2.4254 1.328-2.4254 2.6797 0 2.2718 2.3938 4.0094 4.0816 5.1589.3168.2157.7205.2157 1.0373 0 1.6878-1.1495 4.0815-2.8871 4.0815-5.159 0-1.3517-.993-2.6796-2.4254-2.6796-.9811 0-1.822.6225-2.1748 1.507Z' fill='%23fff'/%3E%3C/g%3E%3Cdefs%3E%3CradialGradient id='paint1_radial_15251_63610' cx='0' cy='0' r='1' gradientUnits='userSpaceOnUse' gradientTransform='matrix(0 7.9992 -7.99863 0 7.9986 7.9992)'%3E%3Cstop offset='.5637' stop-color='%23E11731' stop-opacity='0'/%3E%3Cstop offset='1' stop-color='%23E11731' stop-opacity='.1'/%3E%3C/radialGradient%3E%3ClinearGradient id='paint0_linear_15251_63610' x1='2.3986' y1='2.4007' x2='13.5975' y2='13.5993' gradientUnits='userSpaceOnUse'%3E%3Cstop stop-color='%23FF74AE'/%3E%3Cstop offset='.5001' stop-color='%23FA2E3E'/%3E%3Cstop offset='1' stop-color='%23FF5758'/%3E%3C/linearGradient%3E%3CclipPath id='clip0_15251_63610'%3E%3Cpath fill='%23fff' d='M-.001.0009h15.9992v15.9984H-.001z'/%3E%3C/clipPath%3E%3C/defs%3E%3C/svg%3E)
- ΑπάντησηNtinos PapantoniouΑπλά και κατανοητά. Η αυτοδιοικητική" χορωδία" και οι κάτοικοι:Απουσίαζαν γιατί αγνοούν ότι, ταειδικά σχολεία αποτελούν σημαντική προστιθέμενη αξία για τις τοπικές κοινωνίες. Προάγουν την ισότιμη συμμετοχή και ένταξη των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση και την κοινωνία γενικότερα.Απουσίαζαν γιατί αγνοούν ότι τα σχολεία αυτά συμβάλλουν στην ανάπτυξη των δυνατοτήτων των μαθητών, ενισχύουν τις κοινωνικές δεξιότητες και προωθούν την αποδοχή της διαφορετικότητας.Απουσίαζαν γιατί αγνοούν ότι,η δημιουργικότητα, είναι ένα ισχυρό κίνητρο της ομαδικής συνεργασίας χωρίς αποκλεισμούς.Απουσίαζαν γιατί αγνοούν ότι,η λειτουργία τους υποστηρίζει την ένταξη των μαθητών στην κοινωνική ζωή και ενθαρρύνει την αποδοχή και αλληλεγγύη στην κοινότητα.Αυτά τα σχολεία πανω απ'ολα είναι φορείς κοινωνικής συνοχής και πολιτισμικής ανάπτυξης στις τοπικές κοινωνίες.