ενδείξεις - αντενδείξεις





πρός τό δεῖν οὕτω



Προηγούμενα εὕσημον λόγον δῶτε








Οι εκθέσεις συνιστούν αφήγηση στυλ ζωής - επαναπρόταση ενός σημειώματός μου για την ΕΚΘΕΣΗ ΚΟΡΙΝΘΙΑ 2014

αναρτήθηκε από : tinakanoumegk on : Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2016 0 comments
      Προηγούμενο σημείωμά μου (2-10-2012) είχε τίτλο «Έκθεση Κορινθία 2012- στερείται από τη σκέπη ισχυρού νοήματος που να την δικαιώνει». Λίγο- πολύ επεσήμανα την απουσία κεντρικής ενοποιητικής ιδέας. Αντιγράφω: «οι εκθέσεις δεν είναι πλέον μία γραμμική παρουσίαση επιχειρήσεων και προϊόντων. Είναι ένα σφαιρικό περιβάλλον όπου γεννιούνται κοινότητες, δίκτυα, σχέσεις μεταξύ επιχειρήσεων, δημόσιων θεσμών και έρευνας… Για τον κοινωνιολόγο Aldo Bonomi οι εκθέσεις συνιστούν αφήγηση στυλ ζωής. Οι εκθέσεις πλέον κατακτούν ρόλους σύνδεσης μιας περιοχής με τον κόσμο». Και πρότεινα «η έκθεση να γίνει ένα live event εμπειριών, σχέσεων… ν΄ αναδείξουμε νέους δημιουργούς νέους δημιουργούς του κορινθιακού πολιτισμικού και παραγωγικού διαμερίσματος… ο τόπος, το έδαφος της Κορινθίας είναι το υπόβαθρο της Κορινθιακής ταυτότητας».
      Να συμπληρώσω τις παραπάνω διαπιστώσεις-προτάσεις:
Α) Σε μία Κορινθιακή έκθεση οι δήμοι της Κορινθίας θα έπρεπε να σχεδιάζουν, εκθεσιακές στιγμές παρουσίασης των διαφορετικοτήτων, θεματικές και αφηγήματα εδαφικών περιοχών, προτάσεις ενός αναγεννημένου συστήματος, παραγωγικού και πολιτισμικού δικτύου.
Β) Οι περισσότεροι εκθέτες να είναι Κορίνθιοι, γιατί αυτό δεν συνέβη. Δεν πρέπει να σκεπτόμαστε εντελώς ρηχά την εύρεση καταναλωτικού κοινού για κάποιους άλλους .

* Γίνεται λόγος για τη «μεγαλύτερη μετά τη Θεσσαλονίκη έκθεση». Άσχετα με το γεγονός του εκφυλισμού της έκθεσης Θεσσαλονίκης σε ετήσιο πάλκο όπου οι πολιτικοί πουλάνε ψέμα και ελπίδα, ας δούμε πως ξεκίνησε.
1. Ο θεσμός της ΔΕΘ προερχόταν, εμπνεόταν από τα Δημήτρια κατά τη Βυζαντινή περίοδο. Αυτό όσον αφορά τη συμβολική πρόσοδο που απουσιάζει από την Κορινθιακή, που δεν εμπνέεται από ιστορικά, συμβολικά ή παραγωγικά δεδομένα.
2. Στην οργανωτική επιτροπή της πρώτης έκθεσης Θεσσαλονίκης μετείχαν ο Δήμος, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχάνων, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου και άλλοι φορείς. Συναντήθηκαν, δηλαδή, συνιστώσες του παραγωγικού, οικονομικού και πολιτικού κεφαλαίου της πόλης. Στην έκθεση της Κορινθίας απουσιάζει αυτή η σύγκλιση αντίστοιχων συλλογικών θεσμικών δεδομένων.

      Δυστυχώς , ενώ Κορινθία, Κορινθιακό, σήμαινε άνοιγμα μιας ταυτότητας στον κόσμο, ταξίδι, πόρος, η Έκθεσή της παραμένει σε μία φτωχή διάσταση. Όταν το 2008 ο κ. Νανόπουλος έκανε μία δημοσκόπηση και την παρουσίασε στο Επιμελητήριο, ο διευθύνων σύμβουλος της δημοσκοπικής εταιρείας έλεγε «έχετε παραμελήσει το όνομα Κορίνθιος». Το Κορίνθιο ή Κορινθιακό έχει πολλές συνισταμένες, ισχυρή υλική βάση, μεγάλο συμβολικό βάθος. Και η Έκθεση Κορινθία πρέπει να αντιστοιχεί σε αυτά.

     Η ελεύθερη σκέψη  μπορεί να σχεδιάσει εκθεσιακά σενάρια που θα δικαιώνουν όνομα, ιστορία, και προοπτική για τις Κορινθιακές επιχειρήσεις. Και σε ευρύτερη κλίμακα, σε εθνικό επίπεδο, να οργανώσει, διαμορφώσει κανονισμούς, χρόνους, τόπους, περιεχόμενα, με πιστοποίηση εκθεσιακών δεδομένων.

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΚΛΑΔΟΥΧΟΣ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ 5 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014