ενδείξεις - αντενδείξεις





πρός τό δεῖν οὕτω



Προηγούμενα εὕσημον λόγον δῶτε








ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ – ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

αναρτήθηκε από : tinakanoumegk on : Σάββατο, 17 Απριλίου 2021 0 comments

 

      Επανέρχεται στην συζήτηση το θέμα διαχείρισης της Δημοτικής Αγοράς της Κορίνθου. Το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου έκανε πρόταση εγκατάστασης σχολών του εκεί.

      Οι Κορίνθιοι παρότι φέρουν βαρύ ιστορικό όνομα διακατέχονται από άρνηση δεσμών με το πνεύμα της πόλης. Παρότι νέα πόλη, αντιδρούν ως προς το πρόσφατο παρελθόν της με τρόπο στατικό και εξαντλημένο το νόημά της. Αποδεικνύεται από τις παρεμβάσεις: σήμερα πεζόδρομους, αύριο παραλία, μετά πλατεία, κλπ και μετά ζητούν ΣΒΑΚ. Κάθε τόσο έρχεται στην επιφάνεια και η Δημοτική Αγορά. Σήμερα, η πρόταση του Πανεπιστημίου εισάγεται ως εισήγηση παράγοντα εγνωσμένου μορφωτικού κύρους. Έτσι, η ταλαιπωρημένη, και που μας έχει ταλαιπωρήσει, Αγορά - μας λύνει τα χέρια να τον λύσουμε τον γόρδιο με κύρος και … να ξαποστάσουμε. ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΤΣΙ;

      Δυστυχώς, όπως έχει διευθετηθεί το θέμα των Πανεπιστημίων και την περιβόητη «εξακτίνωση», που έλεγαν κάποτε, κατάντησε σε διασπορά γνωστικών αντικειμένων χωρίς σύνδεση με τον χώρο υποδοχής τους. Ευκαιρία είναι η επιστημονική κοινότητα να μελετήσει το Κορινθιακό υπόβαθρο και πάνω σε αυτό να οικοδομήσει σκέψεις εγκατάστασης σχολών. Γιατί αυτό να θεωρείται υποχρέωση αντιπροτάσεων μόνο από αυτοδιοικητικούς, όπως βλέπω τον κ. Σταυρέλη;

      Στην Κόρινθο λειτουργεί το Τμήμα Εκπαιδευτικής Πολιτικής Του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Ένα πεδίο το οποίο μπορούσε να αναπτυχθεί είναι αυτό της χωροταξίας της εκπαίδευσης και του πολιτισμού στα πλαίσια του αστικού περιβάλλοντος. Με την συνεργασία και άλλων επιστημονικών ειδικοτήτων θα εισηγείτο χώρους παιδείας, αφού προϋπόθεση θα ήταν η οικειοποίηση της γνώσης που αφορά την παιδεία του χώρου. Διαφορετικά «μας κάνει» ό,τι βρούμε μπροστά μας. Μαζί με το τι χρειάζεται το Πανεπιστήμιο, θα σκέπτονταν το τι χρειάζεται η πόλη.

     Κάθε επέμβαση ανθρώπων απαιτεί σκέψεις ή μελέτες σκοπιμότητας και επιπτώσεων. Αυτό έπρεπε να κάνει η πανεπιστημιακή κοινότητα της Κορίνθου, προτείνοντας για την Αγορά και αυτή η πρόταση να δοθεί τεκμηριωμένη στην κοινωνία. Αν λοιπόν επιμερίσουμε ευθύνες και κινησιουργούς πρωτοβουλίες, τα δομικά βάρη αυτής της διαδικασίας εσωτερικών αναδιευθετήσεων στο σώμα της Κορίνθου, ας απαιτήσουμε κάτι περισσότερο από τις εδώ εκπαιδευτικές κοινότητες.

     Η αστική ανασυγκρότηση της Κορίνθου είναι μια διαδικασία με απαραίτητη μια γνωστική υποδομή τεκμηρίωσης και συγκριτικής αξιολόγησης  στην οποία πρέπει να επαληθεύεται ότι η ουσία της γνώσης είναι η ροή της προς συνείδηση πράξης.

Υ/Γ: 1. Εμάς να δείτε του Δυτικού Τομέα: αντιμετωπίζουμε ζητήματα τεκμηρίωσης και λειτουργικής επανένταξης Σιδηροδρομικού Σταθμού, Αποθηκών με Σταφιδική Ιστορία, Παλιών Σχολείων, Ειρηνοδικείου κλπ. Μπλέξαμε με την μικρόνοια και την πολυμήχανη αθωότητα.

2. Πρώτη αναφορά μου για την Δημοτική Αγορά Κορίνθου, το 2012, εδώ: 


http://kinisikorinthos.blogspot.com/2012/04/o.html

Γρηγόρης Κλαδούχος - (Ξυλόκαστρο 17 Απριλίου 2021)