ενδείξεις - αντενδείξεις





πρός τό δεῖν οὕτω



Προηγούμενα εὕσημον λόγον δῶτε








ΚΟΜΒΟΣ ΛΥΚΟΠΟΡΙΑΣ: ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ / ΥΠΗΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

αναρτήθηκε από : tinakanoumegk on : Παρασκευή 26 Ιουνίου 2020 0 comments



Ας μιλήσουμε σοβαρά, τώρα που χάθηκαν και οι απόηχοι χειροκροτημάτων και θεατρικών ενθουσιασμών. Για τις απαιτήσεις και απαιτήσεις του τεχνικού έργου – “κόμβου” στην Λυκοποριά αλλά και το προνομιακό σύστημα της περιοχής.
Πριν δύο χρόνια έγιναν κινητοποιήσεις στον τότε παρουσιαζόμενο ως “κόμβο”. Αιτήματα: η πραγματοποίησή του με προδιαγραφές ασφάλειας, λειτουργικότητας, τεχνική επάρκεια, πεζοδρόμια, γέφυρα με πεζοδρόμια και σε συνδυασμό με το τεχνικοφυσικό περιβάλλον του.
Το έργο αυτό υλοποιήθηκε στο έδαφος χωρίς μία κοινοποίηση της μελέτης. Μπορούμε να μάθουμε αν υπάρχει μελέτη και αν έχει εγκριθεί από τους μηχανικούς ασφαλείας; Για τα ζητήματα αυτά υπέβαλα αίτημα ενημέρωσης από τον Δήμο Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης. Στην αίτηση με Αρ. Πρωτ. 5559/18-6-2020, επισημαίνω: «ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΧΟΡΗΓΗΣΕΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΓΓΡΑΦΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΜΒΟΥ ΛΥΚΟΠΟΡΙΑΣ:
1. ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΚΕ ΤΟ ΕΡΓΟ,
2. ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΤΩΝ ΣΥΝΗΜΜΕΝΩΝ ΕΓΚΡΙΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΚΟΜΒΟΥ (ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΝ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΟΤΙ Ο ΚΟΜΒΟΣ ΠΛΗΡΕΙ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ).
ΕΠΙΠΛΕΟΝ, ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΝΑ ΜΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΤΕ ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ (ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ, ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ) ΟΙ «ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΚΑΙ «ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΜΕΝΟΥΝ» ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΑΤΕ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΟΠΩΣ ΔΗΛΩΝΕΤΕ ΣΤΙΣ 3 ΙΟΥΝΙΟΥ. ΕΠΙΣΗΣ, ΝΑ ΜΟΥ ΧΟΡΗΓΗΣΕΤΕ ΑΝΤΊΓΡΑΦΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΡΓΟ».
Σήμερα παρουσιάζεται ένας κόμβος που απέχει από τις παραπάνω απαιτήσεις. Όπως φαίνεται και στα σχέδια που έχει επιμεληθεί το γραφείο Κούκης-Μαυραντωνίου & ΣΙΑ ΕΠΕ, το οποίο επισυνάπτεται, το κέντρο του κόμβου έπρεπε να βρίσκεται Νοτιοδυτικά του πραγματοποιημένου και να είναι μεγαλύτερος. Στο σχέδιο φαίνεται καθαρά η επάρκεια του μεγάλου κόμβου. Όχι μόνο για την κυκλοφορία οχημάτων αλλά και για την δημιουργία πεζοδρομίων. Το σχέδιο που κοινοποιώ αποτελεί συνέχεια αυτού που προτάθηκε - όταν είχε έλθει ο γ. γ. υποδομών Δέδες τον Μάρτιο του 2019 - σε ανοιχτή σύσκεψη στα γραφεία του Δήμου. Ο κόμβος μπορούσε να γίνει μεγαλύτερος και ασφαλέστερος. Επί τόπου φαίνονται τα αποτυπώματα των ελαστικών, λόγω δυσχέρειας «μανούβρας» μέσα στον κόμβο.
Ανάμεσα στα αιτήματα των κινητοποιήσεων ήταν και η δημιουργία πεζοδρομίων. Το αίτημα παραμένει. Στην περιοχή του σημείου 1, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, πεζοδρόμιο δεν υπάρχει. Ενώ και στο πιο στενό σημείο (1-3) και με 4,25 μ κάθε λωρίδα κυκλοφορίας οχημάτων είναι δυνατόν να υπάρξει πεζοδρόμιο και στις δύο πλευρές πλάτους 1,50 μ. Γιατί δεν έγινε; Γιατί παραβλέπουν τους όρους ασφαλούς κυκλοφορίας των πολιτών; Ανεπάρκεια ή αδιαφορία;
Για τους κρατικούς και ιδιωτικούς μηχανισμούς, που είναι υπεύθυνοι για το έργο, μπορούμε να πούμε ότι αποδεικνύουν και επιβεβαιώνουν τα ελλείμματα και αποτελέσματα της παραγωγής των υποδομών και του δημόσιου χώρου. Η παραμορφωμένη διάπλαση του δημόσιου χώρου είναι και κρίση των θεσμών. Τοπικές παρεμβάσεις σε κοινωνίες, που αδυνατούν να μάθουν ποιοί και τι κάνουν στον τόπο τους. Οι ανεπάρκειες των εκλεγμένων τοπικών διοικήσεων, δημάρχων, διαμορφώνουν ένα άξενο περιβάλλον. Αλλά και όταν συμπολίτες διεκδικήσαμε κάτι καλύτερο, πριν δύο χρόνια, βρήκαμε αδιαφορία από «αρχές» και εχθρότητα από αρκετούς πολίτες. Δυστυχώς, αν και όλοι οι άνθρωποι πλησιάζουν την αλήθεια και τον δρόμο τους μετά από ταλαιπωρία λάθος δρόμων, ακόμα απέχουν πολλοί και πολύ από την αναζήτηση αυτού που αξίζουμε.
Ο ΚΟΜΒΟΣ ΥΠΗΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Ξεκινώντας από το γενικό θέμα του κόμβου ως υποδομή πρέπει να τον εντάξουμε λειτουργικά σε ένα δίκτυο με το άμεσο περιβάλλον του. Να ενταχθεί αυτή η υποδομή δυναμικής με τον ανασχεδιασμό του χώρου. Ένας κόμβος σε ένα σύστημα. Σε μια αντίληψη σχεδιαστικής διαδρομής, ο κόμβος εξυπηρετεί την κίνηση ανθρώπων μέσα σε αυτοκίνητα, αλλά και υπηρετεί την περιοχή δυτικά του Σκουπαίικου.
Στους γνωστικούς χάρτες της περιοχής, του δήμου ο κόμβος κατέχει σημαντική θέση. Πού θα βρεθεί άλλη περιοχή που συνυπάρχουν: κόμβος, γέφυρα, ποτάμι, αθλητικοί χώροι, δασάκι, ένα πάρκο «τσέπης» και θάλασσα; Δεν υπάρχει τουλάχιστον στην παραλιακή διαδρομή της Κορινθίας. Εδώ μιλάμε για ένα ψυχοφυσικό καταφύγιο, που αντιπαρατίθεται στην κεκορεσμένη γραμμική παραλιακή γραμμή. Αυτή η συνάφεια του κόμβου με τον κοντινό του κόσμο ακυρώνει όσους με μια εντελώς ατομικιστική αντίληψη τον βλέπουν ως στοιχείο που τους οδηγεί πιο γρήγορα στο σπίτι τους, στο εξοχικό τους. Είναι μια αντίληψη αλλοτριωμένη του «κατοικώ». Είναι η έλλειψη ολιστικής προσληπτικής ικανότητας, η κυριαρχία εγωτικού απόλυτου ωφελιμισμού, με έμφαση σε μια πτυχή που το νόημα της ζωής δεν έχει προεκτάσεις κοινωνικής εμπειρίας.
Με την φύση, την τέχνη, την ψυχαγωγία να συναντώνται, όπως προτείνονται και από τον στρατηγικό σχεδιασμό του Δήμου και το ΣΧΟΟΑΠ και προσεγγίζονται σε επιστολή στον δήμαρχο από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Σαραντάπηχου-Σαρανταπηχιώτικων. Εάν κάποτε ήταν «ΣΤΟΥ ΒΡΑΧΝΟΥ» η στάση για τους περαστικούς από την Λυκοποριά, είναι εύκολο και δίκαιο την θέση αυτή να πάρει η περιοχή δυτικά του κόμβου.
Η κατανόηση των πλεονεκτημάτων της περιοχής πρέπει να έχει συνέπειες αξιολόγησης και προσεκτικούς χειρισμούς σχεδίασης και αξιοποίησης.
Γρηγόρης Κλαδούχος – Ξυλόκαστρο – 25 Ιουνίου 2020