ενδείξεις - αντενδείξεις





πρός τό δεῖν οὕτω



Προηγούμενα εὕσημον λόγον δῶτε








τί είναι επιτυχία και καινοτομία - η έλλειψη της γνώσης, του πνεύματος δημιουργίας του νέου, της αναγνώρισης της πραγματικής δημιουργίας / ΠΑΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

αναρτήθηκε από : tinakanoumegk on : Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2017 0 comments


τί είναι επιτυχία και καινοτομία - η έλλειψη της γνώσης, του πνεύματος δημιουργίας του νέου, της αναγνώρισης της πραγματικής δημιουργίας / ΠΑΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ




Όταν η -και καλά- αφρόκρεμα της καινοτομίας και των επενδύσεων της χώρας δεν κατανοεί ούτε το παρόν, πώς περιμένουμε να αντιληφθεί το μέλλον;

Δεν χρειάζεται ούτε τις στοιχειώδης γνώσεις της Θεωρίας της Καινοτομίας (Rodgers) για να καταλάβεις ότι το #taxibeat δεν είναι πλέον καινοτομία. Καινοτομία ήταν πριν 5 χρόνια, η οποία πια είναι στο mainstream (επαναλαμβάνω, για ένα niche κοινό της Αθήνας), και η οποία σιγά-σιγά θα σβύσει κι αυτή για να αντικατασταθεί από κάτι άλλο.

Δεν θέλει, δα, και πολύ νιονιό για να δούμε ότι όλη αυτή η προχτεσινή παπάντζα για το The BEAT App έγινε για λόγους marketing, άρχισε δε από ανθρώπους που έχουν στηρίξει τον ιδρυτή του και οικονομικά στα πρώτα του βήματα. Για fake news δεν θα κάνω λόγο, αν δούμε όμως ποιά είναι τα μέσα που το παρουσίασαν, και πώς, είναι αρκετό...

Η ποιότητα υπηρεσιών της εν λόγω εφαρμογής έχει πέσει κατακόρυφα τον τελευταίο χρόνο, ιδίως μετά την εξαγορά της από την Daimler. Όσοι την χρησιμοποιούν, έχουν διαπιστώσει ότι δεν είναι αξιόπιστη όσον αφορά τους χρόνους αναμονής, τον γεωεντοπισμό, αλλά και στο θέμα της αξιολόγησης των οδηγών (που για την οποία σκίστηκαν 25000 καλσόν μέσα σε 24 ώρες). Η ερώτηση αξιολόγησης είναι κρυμμένη καλά, και μπορείς να την βρεις μόνο αν ανατρέξεις στο ιστορικό των διαδρομών που έχεις κάνει. Το πόσο ακριβής είναι μια αξιολόγηση κούρσας που έχεις κάνει πριν μια εβδομάδα ή μήνα να το κρίνετε εσείς. Πάντως αν καιγόταν το Beat τόσο πολύ για την αξιολόγηση των υπηρεσιών, τότε αυτή θα ήταν φάτσα-κάρτα στην εφαρμογή.

Δημοφιλής ΔΕΝ είναι επειδή έχει αλλάξει έναν ολόκληρο επαγγελματικό κλάδο (δεν υπάρχει τίποτα που να το αποδεικνύει), ούτε επειδή είναι "ελληνικής έμπνευσης". Δημοφιλής είναι γιατί ήταν η πρώτη τέτοια πλατφόρμα και πλέον έχει ξεφύγει απο τον ανταγωνισμό και λειτουργεί -σχεδόν- μονοπωλιακά, τουλάχιστον έτσι έχει καταγραφεί στη συνείδηση του καταναλωτή, ο οποίος πλέον την χρησιμοποιεί απο συνήθεια. Αυτό έλειπε, με τόσα χρήματα που έχει ρίξει στο marketing.

Όλα αυτά δεν ήταν αρκετά για τους ντόπιους γκουρού της καινοτομίας, (σταρ)τάπερς και εντερπουρνάρια, οι οποίοι εδώ και μια τριετία τρέχουν από event σε event με την ίδια παρουσίαση στο φλασάκι, γιατί ανακάλυψαν στην επιχειρηματικότητα την γη της Επαγγελίας. Η ευθύνη τους είναι τεράστια για την διανοητική αιμομιξία της νεοφυούς επιχειρηματικής σκηνής της Αθήνας, που άμα τους δεις και τους ακούσεις είναι πάρε τον ένα και βάρα τον άλλο. Μέχρι και τον Sakis Rouvas ακούσαμε να μας λέει για τα... πλεονεκτήματα της χωνεμένης κοπριάς.

Ας μην αναφερθώ καν στους διαχειριστές των funds, τους και καλά "επενδυτές". Αυτοί δεν βρήκαν να χρηματοδοτήσουν ΟΥΤΕ ΜΙΑ πραγματική καινοτομία που να παρέχει κάποια λύση στο αδιέξοδο της κοινωνίας, την περιβαλλοντική υποβάθμιση, ή ό,τι ορίζει την ευτυχία σήμερα και το μέλλον αύριο. Περισσότερο μοιάζουν να ξεπλαίνουν τις θυγατρικές και τα παραρτήματα μερικών εκ των μεγαλυτέρων περιβαλλοντικών εγκληματιών της εποχής μας.

Κι ας βγει κανένας να μιλήσει και για την άλλη αθηνέζικη μπαρούφα, το Forky, το οποίο κι αυτό "σήκωσε" κάποια μύρια, αλλά πήγε κι αυτό για φούντο άκλαυτο. Δεν φταίει ούτε ο αμόρφωτος πελάτης που είναι μόνο για να το ρίχνει "μονοκούκι στο ΣΥΡΙΖΑ", ούτε το κακό δημόσιο, ούτε η κατεστραμμένη οικονομία για αυτή την αποτυχία. Ίσως να φταίνε κι αυτά. Όμως ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ φταίει η έλλειψη της γνώσης, του πνεύματος δημιουργίας του νέου, της αναγνώρισης της πραγματικής δημιουργίας, και πρακτικά το ότι όλες οι αυτές στάρταψ απλώς προσπαθούν να δώσουν μία παράταση ζωής σε ένα σύστημα που από μόνο του έχει καταστεί παροχυμένο και πνέει τα λοίσθια. Τέτοια είναι και η πετρελαιοκίνηση των μεταφορών (Beat) και το Forky (fast food). Στην πορεία κάποιοι (ελάχιστοι) βγάζουν κι ένα μισθουλάκι και κάποια λεφτουδάκια... όμως ας σκεφτούμε το αν και κατά πόσο κάνουν την κοινωνία μας καλύτερη.

Να μην τρελαινόμαστε, λοιπόν, ότι επειδή μαζέυτηκαν 25k υπογραφές για το Beat, τότε ο ιδρυτής του πρέπει να γίνει πρωθυπουργός, ή ότι αυτό αποτελεί διεκδίκηση του δικαιώματος στην ανοιχτότητα ή "συλλογική προσπάθεια του έθνους". Δηλαδή ΠΟΣΗ ακόμη λοβοτομή μπορούμε να δεχτούμε από τους Ανθρώπους του Ύστερου Καπιταλισμού, ώσπου να καταλάβουν και οι ίδιοι ότι οι δείχτες για το τί είναι επιτυχία και καινοτομία έχουν πλέον αλλάξει;

Αλήθεια, οι ίδιοι δέχονται την αποτυχία τους ως αρνητική αξιολόγηση, ή απλώς ως αφορμή για προπαγάνδα ενάντια στα δημόσια αγαθά και τα κοινά;


Pavlos Georgiadis

28 Σεπτεμβρίου στις 8:50 μ.μ. ·

Συνεχίστε να ασχολείστε με τους ταρίφες. Εγώ σήμερα πήγα μια βόλτα από τις ελιές μας, όλα κομπλέ, και έκανα και 3-4 ώρες δουλειά για την τοπική μου κοινότητα. Πιστεύω πως έκανα έτσι κάτι καλό για την καινοτομία, την αναγέννηση και τη γη.

Προπαντός, δεν έμεινα απλά να σχολιάζω νόμους -για τους οποίους έτσι κι αλλιώς δεν αποφασίζω. Πολύ πρεμούρα έχει πιάσει την κοινωνία μας για την καινοτομία τώρα τελευταία, κι επειδή θα πάθω τίποτα από την πολύ συμμετοχή στο παναθηναϊκό κίνημα υποστήριξης του Beat, πάω να βρω 2-3 φιλαράκια μου να πιούμε καμιά ρακή, γιατί αύριο πάλι θα έχουμε να κάνουμε με πράγματα που ΜΑΚΑΡΙ να τύγχαναν έστω και το 1/10 της υποστήριξης που απολαμβάνει ό,τι διαλύει το περιβάλλον και την κοινωνική συνοχή σε τούτη την χώρα.


Pavlos Georgiadis

22 Σεπτεμβρίου στις 10:06 μ.μ. ·

Εδώ και 3,5 χρόνια δουλεύουμε επάνω στην ιδέα του GROW Observatory: σύλληψη, δημιουργία ομάδας, χρηματοδότηση, σχεδιασμός υπηρεσιών, υλοποίηση. Πρόκειται για την συνέργεια 60+ ανθρώπων από 18 οργανισμούς (πανεπιστήμια, κοινότητες και μικρές εταιρίες) από 8 Ευρωπαϊκές χώρες (Σκωτία, Ιρλανδία, Αυστρία, Ολλανδία, Ιταλία, Ουγγαρία, Ισπανία και Ελλάδα).

Στο GROW φιλοδοξούμε να ενώσουμε δεκάδες χιλιάδες πολίτες γύρω από τον σκοπό της προστασίας των εδαφών μας. Πρόκειται για καλλιεργητές, οι οποίοι θα γίνουν "Πολίτες Επιστήμονες", δηλαδή θα μοιράζονται δεδομένα για το έδαφός τους με ερευνητές. Αυτό θα περιλαμβάνει την χρήση αισθητήρων, απλά πειράματα, αλληλεπίδραση μέσα από ένα online GROW Forum (hub.growobservatory.org), καθώς και μία σειρά από εκπαιδευτικά MOOCs (Μαζικά Ελεύθερα Διαδικτυακά Μαθήματα).

Ύστερα από πολλούς μήνες σχεδιασμού, ετοιμαζόμαστε να δώσουμε το GROW στα χέρια της κοινότητας. Αρχίζουμε με τρεις πιλοτικές περιοχές σε Ιρλανδία - Ουγγαρία - Ελλάδα. Σε αυτές περιλαμβάνεται και η πατρίδα μου, η Αλεξανδρούπολη, όπου μία μικρή ομάδα καλλιεργητών ετοιμάζεται να συμβάλλει σε πειράματα, δημιουργώντας και μοιράζοντας χρήσιμη γνώση.

Η φιλοδοξία μας είναι να φτιάξουμε ένα πανευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Πολιτών για το έδαφος, το οποίο θα παρέχει χρήσιμες πληροφορίες οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στην πρόβλεψη της συχνότητας και της έντασης ακραίων καιρικών φαινομένων. Τέτοια είναι οι πλημμύρες και οι καύσωνες, που αποτελούν την μεγαλύτερη πρόκληση για την χώρα, εν όψει των ρίσκων της κλιματικής αλλαγής.

Για εμένα αποτελεί μεγάλη ικανοποίηση το ότι βάζουμε και την Ελλάδα στον χάρτη αυτής της καινοτομίας στην Ευρώπη, και μάλιστα ως μία από τις πρώτες πιλοτικές πειροχές. Εύχομαι να τύχει θετικής ανταπόκρισης, γιατί όσο πιο πολύ στηρίζουμε τέτοιες λύσεις, τόσο πιο πολύ αυξάνεται η αξία τους και τα οφέλη στην κοινωνία μας.

Το GROW είναι για όλους. Αν δεν το έχετε κάνει, ρίξτε μια ματιά στοwww.growobservatory.org